Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-07, 20:34   #48
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.484
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

I det konkrete tilfellet reagerte jeg altså negativt på et barn på et bønneteppe. Men hvis man ser generelt på det. Ville dere aldri kommentert et bilde? F.eks. hvis bildet viser et barn som transporteres sittende på fanget på moped, eller nakenbilder av barn, eller en mamma som ammer og røyker samtidig, eller andre ting - ville alle virkelig sagt "å så søt hun er" da også?

Det kommer jo an på hvorfor du sier noe, da. Hvis du sier det for å provosere eller fornærme den som la inn bildet så er jo dette aldeles ypperlig anledning. Eller hvis du bare synes det er deilig å få lov til å si nøyaktig hva du mener helt uten å koble inn eventuelle sosiale filtre. Hvis du ønsker å farge andre mennesker med meningene dine er det best å ytre dem i en setting hvor andre tar de til seg.

For å holde oss til det religiøse: Vi kan ta den lignelsen fra bibelens som sier:

5 «En såmann gikk ut for å så kornet sitt. Og da han sådde, falt noe ved veien. Det ble tråkket ned, og fuglene under himmelen kom og spiste det opp. 6 Noe falt på steingrunn, og det visnet straks det kom opp, fordi det ikke fikk væte. 7 Noe falt blant tornebusker, og tornebuskene vokste opp sammen med det og kvalte det. 8 Men noe falt i god jord, og det vokste opp og bar frukt, hele hundre ganger det som ble sådd.»
Ser ut som dine ord falt rett ned på veien, spør du meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 20-03-07 kl 20:35. Årsak: Jeg har noen merkelige linker i dette innlegget ...
him er ikke aktiv   Svar med sitat