Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-17, 21:01   #28
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Floksas California tråd

Google Maps forteller meg at Granite Bay ligger litt nord for Sacramento og at kjøretiden fra San Fransisco er beregnet til i underkant av tre timer

Mitt forslag: fly til San Fransisco (f.eks SAS via København eller KLM via Amsterdam) eller fly til Oakland (Norwegian - litt usikker på om de flyr fra Oslo på den årstiden eller om du må via Stockholm). Dere forenkler reisen med å unngå mellomlanding i USA. Hent ut leiebil på flyplassen og sett kursen mot Granite Bay. Besøk familie og utforsk nærområdet der.

Deretter ville jeg kjørt tilbake til San Fransisco-området. Hvis dere ønsker å spare boutgifter så tipper jeg at dere finner rimeligere overnatting i f.eks Oakland. Herfra tar det 20 min med tog til sentrum av San Fransisco. Jeg ville brukt et par dager i San Fransisco. Sykkeltur på Golden Gate, kabeltrikk og sjøløver på Fishermans Warf er et must. Hvis dere vil besøke Alcatraz så er det lurt å forhåndsbestille billetter

Deretter ville jeg satt kursen sørover langs Highway 1og lagt inn så mange stopp/overnattinger som tidsskjemaet tillater. Til slutt ville jeg hatt noen dager i LA: utforske Santa Monica og Venice (flott sykkeltur langs stranda), sett Hollywood (fort gjort. Been there - done that!) og besøkt Disneyland (to parker ved siden av hverandre) eller Universal Studios.

Jeg ville levert leiebilen i LA og fløyet hjem derfra forutsatt at jeg fant flybilletter med ulikt ankomst- og avreisested til ok pris. Hvis ikke ville jeg kjørt "innlandsveien" tilbake til San Fransisco.

Google Maps er supert til å finne kjøreruter og beregne kjøretid!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat