Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-08, 19:12   #18
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De sinte guttene og jentene

Jeg er litt "redd" for spesialskolene. Redd for at det blir en hvilepute. Hvorfor gjøre noe med 6-åringen, vent noen år så kan vi sende han på spesialskole...

Jeg mener helt klart det skorter både på viljen og på kompetansen - men jeg tror at ofte henger de to sammen. Man vil ikke fordi man ikke føler seg kompetent. Man føler seg maktesløs og da er det lett å velge en annen vei. Hvorfor jobbe med problemene hvis man kan overse dem, og samtidig hevde at man driver en metode som kalles positiv forsterkning?

Så kompetanseheving må være starten. Deretter kan man kreve noe av viljen, og jeg tror at for de fleste vil viljen komme hvis de føler seg faglig kompetente. Men når man er på tynn is, og PPT lager enkle oppskrifter, og foreldrene maser, og eleven ikke oppfører seg sånn som i teoriene - da tror jeg det er lett å se en annen vei.

Det er forøvrig akkurat som med mobbing. De fleste vet at det skjer, og jeg tror at mange lærere også egentlig ser det. Men de vet ikke hva de skal gjøre med det, så de ser en annen vei.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat