Tråd: Shabby chic
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-06, 21:07   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg simpelthen ELSKER stilen, og har vel hatt den i mer eller mindre de siste 10 årene i alle fall, og det er jo veldig gøy at denne stilen har blitt populær i det siste, for dermed er det enda mer å finne og kjøpe, og langt mer inspirasjon å få tak i.
Jeg blander imidlertid shabby-chic med kolonistil, som jeg synes er en fin kombinasjon.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg kan like elementer av stilen, men ikke for mye. Shabby Chics mor: Rachel Ashwell blir alt for mye for meg, men det er gøy å kikke i bøkene hennes for noen ideer.

Jeg synes også at Ashwell blir litt for mye av det gode. Altfor mye blonder og fjas.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Når kåken er klar er planen å kombinere den med tidløse møbler og lyst tre. Barnerommene skal være mer rendyrkede shabby enn stue og kjøkken, men elemente skal finnes i hele huset. Vi skal blant annet ha hvitmalt furugulv i soverom og kjellerstue, og hvitmalte møbler samme plassene. Dog uten rustikk preg. Jeg liker best de rene, hvite møblene. For tiden er jeg på jakt etter ei gammel seng til minstejenta. Hun har det fryktelig trangt i skyvesenga som kommer fra Fretex.

Jeg har også sansen for gammelt steintøy og er nå godt i gang med å samle på frokostservice i lysblå fra Figgjo. Tråler nettauksjoner, brukthandlere og Fretex. Liker også gammelt glass og krystall.

Figgjo er kult men absolutt ikke shabby-chic.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat