Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-19, 08:27   #15
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: William Faulkner - lest noe?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du och jag, rajraj!

The Sound and the Fury er jo også sånn, og jeg synes den berømte åpningsdelen, der alt er fortalt fra den psykisk utviklingshemmede brorens synsvinkel, er helt fantastisk (og totalt hjerteskjærende), og omtrent den beste synsvinkelbruken jeg vet om i noen roman.

Det har jeg helt glemt - at det er fortalt fra brorens synsvinkel! Må lese The sound and the fury på nytt da, skjønner jeg.

Jeg må forresten også lese Ut å stjele hester på nytt. Nå som filmen er kommet har jeg reklamert heftig for boken til alle som vil høre. Og så viser det seg at jeg ikke husker helt essensielle deler av historien. Hvordan kan man glemme at den ene tvillingbroren skyter den andre, liksom?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat