Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-17, 11:36   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.876
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakehjelp! - Sjokoladekaketog

Haha, det er faktisk min kake du har bilde av her.

Brødformer er det enkleste, jeg bruker to stykker (men du kan bruke tre om du vil, da blir vognene lavere. Beregn i såfall kortere steketid.)

Jeg brukte denne sjokoladekakeoppskriften:

300 g smør
600 g sukker
3½ dl melk
4 egg
500 g hvetemel
4 ts bakepulver
4 ss kakao

300 g melis
120 g smør
2-3 ss kakao
7 ss sterk kaffe

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen. Bland det tørre og rør det inn vekselvis med melken.
Røren ble stekt i to brødformer ved 175 grader i 40 minutter. Avkjøl helt før du setter dem sammen.
Glasuren røres sammen.
Den ene kaken blir delt i to like deler, dette er vognene. Den andre deles i en mindre del (førerhus) som festes med glasur på den større delen. Dekk hele kaken med glasur. Jeg har brukt Ballerinakjeks til hjul (en pakke er akkurat nok til lokomotiv og to vogner) og fylt vognene med nonstop. Vil du ha litt høyere kanter på vognene kan du f.eks. ha Kvikklunsj rundt. Skorstein er noen Minioreos stablet oppå hverandre eller en marshmallow dekket med glasur.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat