Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-22, 13:37   #32
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagen derpå - vaske linskjorte

Bomull kan vaskes på 60 og lin på 40, men begge kan vaskes i maskin. Om man vil ha en mer skånsom vask ifht broderier, ville jeg tenke man kunne legge den i en stor vaskepose eller i et putetrekk.

Har sett et husflidstips om at svette og sminkerender kan vaskes bort med zalo. Vil dog avbefale vanlig håndsåpe for min egen del, i tilfelle noen som meg tenker at "det går jo fint, jeg gjør det med en gang". Det ble skjolder, jeg tror i ettertid at det kan være noe med parfyme el.l.??

Rødvin, frukt osv, kan man fjerne med kokende vann fra vannkokeren, bare helle på. Akkurat det har jeg prøvd og det fungerte veldig fint. Jeg la den aktuelle skjortedelen i sikta må, så jeg skulle få fin flyt uten risiko for å brenne meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat