Vis enkelt innlegg
Gammel 01-08-18, 10:00   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kostnad ved å ha hund

Forsikringen på vår koster 3000.

Mat kommer an på hvilket merke du vil bruke og hvor stor hund du har. Vi kjøper orijen og/eller acana som er dyre merker. Små hunder får ikke så mye mat så økonomisk sett er ikke det noe problem synes jeg. Det lønner seg å kjøpe store sekker.

Årlig helsesjekk kreves av forsikringsselskapet. Prisen på det variere fra veterinær til veterinær. Vaksiner koster også, men er ikke så ille.
Får du en hund som får problemer med tennene så kan det bli høye veterinærutgifter, forsikringen dekker ikke tannproblemer. Noen må ha tannrens flere ganger i året. Hos min veterinær koster det 1700 kroner for en liten hund (størrelsen avgjør prisen).

Kennel har vi aldri prøvd så det vet jeg ingenting om.

Noen hunder krever pelsstell som mange velger å sette bort, det blir noen kroner i året det og. Mine har ikke sånn pels så jeg vet ikke prisen. Kloklipp setter også noen bort (jeg gjør ikke det). Vet om noen som gjør det og de betaler 100 kroner for det. Mine må ha Kloklipp annenhver uke.

Utstyr må man ha litt nytt av innimellom, men den største utgiften der er før man får hunden, synes ikke utgiftene etterpå har vært så høye.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat