Vis enkelt innlegg
Gammel 03-07-19, 09:30   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sørlandskysten, Stavanger, Preikestolen, Lysefjorden og over fjellet hjemover

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Planen er at vi skal ha etpar dager i Stavanger uansett så det blir nok overnatting der. Må finne et hotell som godtar hund.

Jeg var på firmatur til Stavanger i 1997, tror jeg det var. Da var vi på Solastanda(?) og vasset på en fin lang sandstrand hvor det var statuer uti vannet.
Har googlet men finner ingen bilder av disse statuene. Noen som vet hvor jeg mener?


Jeg lurer litt på dette med ferger fra Stavanger. Ser ut som at man uansett må ha ferge enten den ene eller andre veien.
Den dagen vi skal gå til Preikestolen: ser ut som at vi kan ta to veier. Ferge fra Stavanger til Tau og kjøre til Preikestolen Fjellhytte p-plassen, eller kjøre til fergeleiet Lauvik- Oanes og kjøre derifra. Tipper det koster litt med ferge, men hva lønner seg? Går det oftere ferge over det korte beltet siden det er kortere avstand?

Lønner det seg å kjøre tilbake til en base i Stavanger? Ser ikke ut som at det er så mange overnattingsmuligheter i området på andre siden av fergeleiet?

Det var utstillingen til Antony Gormley, «Another Place» på Solastranden. Søk på rustne menn og Solastranden.
Se på dette bildet: https://sa.mnocdn.no/images/2cf2773e...52&q=80&w=2048

banana er ikke aktiv   Svar med sitat