Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-19, 08:37   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To tekster om Marie Kondo

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

En dame her ute hvor jeg bor, ble så frelst av Marie Kondo at både mann og barn forsvant i dragsuget. Hun fikk helt ryddedilla og var så kritisk til andre familemedlemmers ønske om å beholde mer, at det ble samlivsbrudd av det. true story.

Tja, kanskje det hun kjente på var om mannen hennes ga henne en følelse av glede. Og så skjønte hun at han ikke gjorde det, og at det var på tide å takke ham og gi slipp.

Neida, fra spøk til alvor. Jeg lo godt av Marie Kondo da bøkene hennes dukket opp i bokhandlene. Men etter det har jeg vært igjennom en totalrenovering, der vi virkelig kvittet oss med MYE, og etter å ha sett noen episoder av serien, så skjønner jeg enda bedre hva det er hun prøver å si. At det er viktig å kjenne etter om de tingene man sparer på er noe man faktisk har behov for, eller om de bare tar opp plass og skaper støy. Jeg har planer om å "Konmarie" klesskapene mine i helgen. Ikke fordi jeg ikke rydder dem med jevne mellomrom, men fordi jeg ikke har ryddet med en "er dette et plagg jeg virkelig har lyst til å beholde, eller bare tror jeg at jeg vil beholde det."

I haugen min med ulltøy så er det ganske mange sett jeg ikke bruker, fordi de ikke sitter godt eller ikke er noe gode å ha på seg. Og de plaggene jeg stadig vekk vender tilbake til er de plaggene som får meg til å føle meg vel. Jeg VET at jeg ikke kommer til å kaste den lafsete, gamle joggebuksen min, fordi jeg blir GLAD av å ha den på. Mens et par av penkjolene mine aldri kommer til å sitte pent igjen og gir meg heller ikke godfølelsen, så de må faktisk ut av skapet. Så er jeg spent på hva jeg kommer til å kjenne i det jeg tar opp et par av buksene som har reddet seg gjennom ganske mange rydderunder. Fortjener de plassen sin i skapet mitt?

Det å beholde ting fordi de får deg til å føle deg vel er egentlig en ganske viktig greie. At man ikke skal holde fast i noe, bare fordi man alltid har hatt det eller kanskje kan få bruk for det en gang. Rydding må gjøres med hjertet. (Og shopping bør vel egentlig gjøres litt på samme måten.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat