Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-16, 09:24   #14
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barn som ødelegger

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvis barnet ditt (eller du selv) har vært uheldig og mistet ned et glass på en restaurant, så det har knust, har du da noen gang opplevd å måtte erstatte det? Og hadde du forventet et slikt krav? Jeg mener det ville vært uhyre spesielt, uansett hvor vimsete man måtte ha vært da man veltet glasset. Og i mitt hode er dette i samme kategori.

Det er faktisk en del av risikoen når man driver hotell. At noen er uheldig på den måten er bare noe man må regne med. Har ikke hotellet råd til å dekke svinn av den typen har de rett og slett for dårlig økonomi. Noe annet er selvsagt der det er snakk om hærverk, som faktisk er et lovbrudd. Band som endevender hele hotellrom etc. Da forstår jeg at det sendes ut erstatningskrav. Og at det anmeldes.

Hvis barnet mitt ødela andre folks private eiendeler ville jeg selvsagt erstattet det, selv om det var et uhell.

Om jeg hadde mistet et glass så det knuste, hadde jeg gitt beskjed om det, men regnet med at de kalkulerte med en viss svinn på glass. At det skal være svinn på lamper er litt mer enn det man må regne med.
Og stolen ser ut til å ha tyngdepunktet lavt nede, så at den skal velte ved et uhell er det etter min menning rimelig liten sannsynlighet for.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat