Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-18, 11:37   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symaskin til 9-åringen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hmm, det var jo dumt at vi kjøpte ræl. Den har stort sett fått gode anmeldelser over hele linja, når det gjelder symaskin til nybegynnere, det var derfor jeg valgte den. Ja ja, vi får se hva den duger til, hvis det bare blir prakk får vi heller selge den og kjøpe en dyrere.

Singer maskinene er veldig lette i vekt, så jeg anbefaler deg å sette maskinen på et gummiert/underlag som ikke sklir.

Å sy i tykkere stoff med Singer, som f.eks. olastoff og flere lag med filt eller flanell, kan bli en utfordring, men å sy i tynnere bomullstoffer og jersey går fint. Flor-lette stoffer som viskose og silke kan også være utfordrene.

Så hvis du legger til rette med stoff, så tror jeg hun vil bli fornøyd, for mange er det mestringen ved å produsere noe som kan brukes som er det viktigste. Bruk litt tid på å finne riktig trådspenning til det stoffet som er valgt, det å få jevne fine sømmer gir motivasjon! Skift nål ofte og fjern støv fra spolehuset med jevne mellomrom, det er ofte kilder til problemer på alle maskiner.

Grunn til å skifte nåler ofte hos barn, de trekker mer i stoffet, og det skal ikke stor bøy på nålen før sømmene baller seg. Sett gjerne tapebit på maskinen som guideline, så får de rette fine jevne sømmer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat