Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-18, 10:40   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en tur i den norske fjellheimen

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Langsua (eller Huldreheimen eller Gausdal vestfjell som det hette før) er fin. Selvbetjente hytter og korte dagsetapper. Har ikke helt i hodet ruta, men start ved Storeskaget og gå en en runde om de selvbetjente hyttene Haldorbu, Storkvelvbu og Skiurusten. Ev bare to av de. Mine barn liker selvbetjente hytter der man kan styre litt selv. Storkvelvbu synes jeg er kjempefin. Også Haldorbu. Skiurusten var litt "myggete" plassert. Ca 10 km max hver etappe og lettgått. Fin start om man ikke er så fjellvante. Mulig vi prøver den runden med minsten i meis i sommer.

Jeg har også gått Gausdal Vestfjell med pappa. Vi tok bussen til Gjendesheim, og gikk til Sikkisdalsseter og videre nedover. MEN; jeg husker at vi ble hentet av bestemoren min på slutten, for det var ikke mulig å komme seg ned med kollektivtransport. Det er jo sikkert 30 år siden, og jeg har ikke undersøkt mulighetene nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat