Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-21, 13:26   #63
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Men hvorfor skal alle institusjonene i USA være politiske, og hvorfor skal den lovgivende forsamling kjøre rettsaker?

Jeg er så uenig i hele opplegget rundt høyesterett i USA. Dommere skal kunne være hvilket parti de vil uten at det skal legge føringer for hva de driver med på jobben. (For det meste.) Synes vi klarer det tålelig bra her, og da kan ikke presidenten og lovgivende forsamling være de som utnevner dommerne. Det blir jo bare tull! Hvordan gjør vi her det forresten? Søker man på jobb?

Domstoler må være politisk uavhengige. Det må jo også være de som avgjøre en rettsak mot en som blir tiltalt for forræderi. Ikke de folkevalgte - hele den greia der er en tragedie. Det er klart det blir politisk taktikkeri ut av det, ikke nøytral juridisk vurdering.

Jeg er i alle fall ikke spesielt lysten på å introdusere et politisk ledd til, i stedet for kongefamilien, i disse dager. Selvom jeg ikke tror at det hadde blitt likt i Norge. Da måtte det vært en ikke-politisk president. Mer som en hygge-president som står for de samme verdiene som kongefamilien fronter, mer eller mindre.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat