Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-14, 23:46   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om brodering

Jeg satt i går og drodlet litt i denne tråden, før jeg ble kastet ut - da la jeg meg - lei meg for at innlegget mitt ble slettet. Jeg er ganske kreativ etter kl 00.00, men jeg skal prøve å rekonstruere noe av mine ideer.

Livet som lappetappe-dame blir enklere om du klarer å tenke inch, fremfor cm.
Ut fra størrelsen på broderiene dine bør hver lapp ligge på 5,5"x 5,5", hvilket igjen er ett klønete mål, da de aller fleste blokker går på hele nr. Så kan du måle om det går med 5x5" f.eks. du må regne 1/4" sømmonn, dvs. endelig størrelse blir da 4,5x4,5" ved 5" firkanter.

USA kartet kan du kanskje ta i 25x20" og rosen i 15x20" - så må man finne frem ruteark og fargestifter (du har sikkert sånn fancy PRO-markere! ) å tegne seg frem til et ok mønster.

Istedenfor ensfargede lapper, kan du jo vurdere å bruke noen av blokkene (en blokk = en firkant) til et av USA's mest kjente quiltetepper "Dear Jane" (du kan lese mer om teppet her: http://www.dearjane.com/



Dear Jane mønsteret får man kjøpt som en bok, hver blokk er på 5x5". og hver blokk er beskrevet hvordan en sys.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 06-08-14 kl 23:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat