Tråd: Skøytehjelm?
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-09, 23:03   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skøytehjelm?

Overivrig som jeg kan bli noen ganger, har jeg faktisk tatt på meg ansvaret og informert enkelte foreldre (på en hyggelig og høflig måte, selvsagt ) i skøytehallen, om hvor feil montert sykkelhjelmen har vært. :Narvestadblod:
Jeg kjenner at det skremmer meg hvor mange som ikke er klar over hvordan sykkelhjelmen bør og ikke bør brukes på skøytebanen. Tenker da like mye på de som har hjelmen altfor langt bak i nakken, så de risikerer nakkesakder/brudd hvis uhellet er ute...

En sykkelhjelm skal byttes ut ved støt, ikke bare etter kraftige støt. Egentlig like strengt som motorsykkelhjelmer, for man kan sjelden se på utsiden at en hjelm er skadet. Isoporen er konstruert på en slik måte at den skal fordele et slag en gang; og da er den brukt opp. :åpplyser:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat