Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-18, 16:31   #59
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror man gjør lurt i å anerkjenne at folk liker å reise i stedet for å moralisere over at man må endre innstilling. Det er jo ikke som om folk ikke vet det, liksom.

Jeg tror det er stor forskjell på å vite, og å faktisk ta innover seg. Jeg visste i mange år at den årlige flyreiser på sommeren var en miljøversting. Men jeg tok det jo ikke innover meg! Jeg fortsatte som før.

Det er en fire-fem år siden jeg virkelig tok det innover meg. Og etter å ha tatt det innover meg sier det seg selv at det å fly for fornøyelsens del begynner å bli veldig vanskelig.

Du skriver at "man gjør lurt i å anerkjenne at folk liker å reise", Tallulah. Det er ingen her som ikke forstår at folk liker å reise. Men jeg tror at valget står mellom at folk skal få gjøre "det de liker" kontra at andre mennesker får ødelagt livsgrunnlaget sitt. I en slik sammenheng syns jeg det er uinteressant hva folk "liker".

Hva med å først anerkjenne at det å reise for forlystelsens del er ekstremt egoistisk, deretter forstå at det allerede ødelegger livsgrunnlaget for mange mennesker og til slutt innse at man må endre noe?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat