Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-19, 10:46   #12
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skoleelever, epostadresse, gdpr, mobilfri skole vs. mobilklokker

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Et argument for å ikke tillate klokker var at foreldre kan slå på lyd og bilde og på den måten overvåke hva som skjer i klasserommet. Ikke at man skal ha noe å skjule, men det kan heller ikke få lov til å skje. (Hvis klokkene fungerer på den måten da. Det har jeg ingen formening om, har ikke satt meg inn i det.)

Jeg vet at enkelte av de mobilklokkene til barn med gps er slik at man kan bruke dem til å avlytte mikrofonen. Og uten at det på noen måte blir varslet om på klokken. Jeg tror det ble såpass mye styr at de norske nettbutikkene ikke lenger selger slike, men det er vel godt mulig å få tak i i utlandet. Dette vil jo da være ulovlig overvåkning, spesielt i et klasserom. Men det er jo også et overgrep fra foreldre dersom de bruker det til å overvåke eget barn og samtaler de har med venner.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat