Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-19, 10:58   #15
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skoleelever, epostadresse, gdpr, mobilfri skole vs. mobilklokker

Hos Junior, får de epostadresse knyttet opp mot LMS´et fra dag 1 har jeg skjønt. Men jeg vet ikke om det er en «faktisk» epostadresse med innboks som kan brukes til registreringer (type gmail), jeg har vel forstått det slik at det er knyttet opp mot påloggingen de gjør.

Ad mobilklokker - Junior hadde slik før (før han begynte på skolen), men skolen har mobilforbud og vi har forstått det slik at det inkluderer klokker. Jeg har jo i andre diskusjoner her inne vært veldig for å GPS-merke ungene mine (jada, jeg overdriver litt nå ) men enkelte av GPS´ene jeg har sett på underveis har også «lytte inn» muligheter (ment å være en sikkerhet feks for eldre som faller hjemme eller på tur osv) som vil kunne misbrukes. Så dersom jeg hadde valgt å legge GPS i sekken eller lommen til ungen, ville jeg ha valgt en type som ikke kan brukes til slikt, bare til å se hvor ungen er.

Jeg ville foreslått for skolen å lage regler som forbyr mobiltelefoner og klokker i skoletiden (avslått og i mobilhotell), samt krever at foreldre som ønsker å tracke ungene gjør det med trackere som kun kan gi stedsangivelse for ungen og ikke noe mer.

(Nei, jeg har ikke satt GPS på ungene. Men hver gang jeg kommer over noe undersøker jeg hvilke muligheter som ligger i det, i tilfelle jeg skulle finne noe som ville fungere perfekt - maks rekkevidde, sanntid, ikke lytte inn mulighet osv. Foreløpig nøyer jeg meg med å kjøre «find my iphone/ipad» på samtlige unger og ektemann.... og de er klare over det alle mann, og kan se meg om de ønsker. )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat