Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-22, 15:54   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er innenlands matproduksjon viktig?

Vi trenger norskprodusert, både av hensyn til klima, men også mtp beredskap og internasjonale kriser. Vi blir alt for sårbare hvis vi ikke ha landbruk i Norge.

Jeg prøver å være konsekvent på at jeg kjøper norskprodusert, når jeg kan velge. Også fordi jeg syns norskprodusert ofte er bedre, og verdt den høyere prisen den innimellom har. Samtidig så er det fortvilende at økte dagligvarepriser åpenbart ikke ser ut til å havne der de hører hjemme; i lomma på de som produserer maten, men heller er med på å økte de allerede ganske velfylte kontiene til de norske dagligvarebaronene. Så da er mitt spørsmål hvordan jeg som forbruker kan bidra til at bøndene sitter igjen med mer av kaka enn de gjør i dag? (Ut over å stemme, da. Men alle som har jobbet tett på politikere vet at det ikke alltid er tilstrekkelig.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat