Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-22, 23:47   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er innenlands matproduksjon viktig?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Selvfølgelig skal vi ha norsk matproduksjon! Men hva kanvi gjøre for å sikre bonden større del av kaka?

Nå så jegpå FB i går en påstand om at smørprisen går opp med 17,9 %. Det var begrunnet i høyere utgifter for bonden til diesel, strøm, gjødsel etc. Men samtidig får bonden 7 øre mindre per liter melk og slettes ikke 17,9% mer. Stemmer dette?

Jeg har også sett denne. Jeg kan verifisere at melkeprisen som bonden får gikk ned sju øre i januar ja. Og at bonden ikke får et rødt øre av den prisøkninga på smør.
Men jeg vet ikke om det stemmer at smør har økt i pris. Eller om de skylder på økte utgifter hos bøndene for jeg har ikke sett noe annet enn det du har sett.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat