Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-15, 19:03   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boktråden med en post for hver bruker - 2015

januar

1. Vente på fuglen - Frode Grytten - Joda, det funker med små fortellinger på 140 tegn.
2. En sjøens helt - Jon Michelet - Har ventet lenge med å lese denne, men den levde opp til forventningene. Gleder meg til å lese de neste to bindene.
3. Battle - Maja Lunde - Tja, fungerer sikkert på barn og ungdom, men jeg synes denne ble for lik AF1 i handling.
4. Apefjes - Tor Erling Naas og Sigbjørn Lilleengen - Denne likte jeg. Er allerede i gang med bok nummer 2, og synes Lilleengen gjør en flott jobb med tegningene og jeg liker formen mellom bok og tegneserie. God handling er det også.
5. Gravrøys - Johan Theorin - Liker Theorin sin krim.
6. Ulvehjerte- Tor Erling Naas og Sigbjørn Lilleengen - skal definitivt lese de neste fire også når de kommer.
7. The Maze Runner - James Dashner - spennende, ja.
8. Ildprøven - James Dashner - gleder meg til siste boka kommer.


februar

9. Sycamore Row - John Grisham - Grisham skriver godt og ikke endret.
10. Jeg er Malala - Malala Yousafzai - interessant bok.
11. Sisterland - Curtis Sittenfeld - lettlest og underholdende
12. Anja + Gro = Mio - Anja og Gro Hammerseng-Edin - informativ
13. Ned til elven - Leif Enger - grei underholdning

mars
14. Personskade - Elsebeth Egholm - liker virkelig denne krimserien
15. Konge i snø - Tove Nilsen - imponerer ikke, men midt på treet.
16. Blå er den varmeste fargen - Julie Maroh - så sår, så god, så trist. Anbefales!
17. Høsten - Jan Henrik Nielsen - god bok og spesielt relasjonen mellom søstrene og søstrene og faren er godt beskrevet.
18. We love the 90s - Tor Ærlig - (Tor Erling Naas) liker formidlingsevnen hans.
19. Kjære - Linnea Myhre - ærlig, morsom, sår og litt vond
20. Oslo Noir - Aslak Nore - grei spenning, men ekstra gøy å lese om miljø og tid som er delvis kjent.
21. The Distant Hours - Kate Morton - lett underholdning
22. Gone Girl - Gillian Flynn - spennende og ny tvist på krimroman.
23. I skyggen av store trær - Kristine Storli Henningsen - lett underholdning
24. Da jeg reddet verden - Lene Ask - fornøyelig, grafisk roman
25. Dødskuren - James Dashner - tja, likte de andre bedre, og synes han gjør det mer innviklet enn det bør være og det gjør det ikke mer spennende.

april
26. Løvetemmeren - Camilla Läckberg - spennende.
27. Mørke rom - Gillian Flynn - spennende, liker hennes skrivestil.
28. En spire av håp - Ruta Sepetys - rørende.
29. Gjestene - Sarah Waters - skriver godt som vanlig.
30. Vindeltorn - Tonje Almhjell - fenger nok helt klart aldersgruppa vil jeg tro.
31. Sånn ble det - Maren Uthaug - god på et vis, men samtidig som den ikke fenget sånn veldig.
32. Glassbyen - Paul Auster - veldig, veldig god. Grafisk roman
33. VIP-rommet - Jens Lapidus - likte denne faktisk bedre enn Cash, Aldri fucke opp og Livet Deluxe. Bra krim og mindre noir enn den forrige triologien. Gleder meg til neste bok.
34. Blod på snø - Jo Nesbø - liker Nesbø, og god bok.
35. Naken i Hijab - Gunn Marit Nisja - nja, sånn passe.
36. Indias datter - Shilpi Somaya Gowda - aktuelt og godt tema, men synes ikke vi kom ordentlig innpå karakterene.
37. Personal - Lee Child - alltid spennende med krim fra Child.

mai
38. Funny Girl - Nick Hornby - nok en bra bok av Hornby.
39. En sjøens helt skytteren - Jon Michelet - bra oppfølger.
40. The Body - Stephen King - har sett filmen og den er veldig bra, men har ikke lest boka før nå.
41. Farvel til Eddy Bellegueule - Eduoard Louis - sår, rå, tankevekkende og god.
42. Svøm med dem som drukner - Lars Mytting - likte denne, fikk litt Levi Henriksen-følelse over skrivestilen
43. Bare mamma som er gud - Line Merethe Nyborg
44. Du vet ikke hvem jeg er - Line Nyborg Likte begge disse to av Nyborg. Lettleste, men allikevel henger de igjen.

juni
45. Kjære søster - Rosamund Lupton - grei nok, ikke den beste boka jeg har lest.
46. Hjem - Toni Morrison - Elsker måten Morrison skriver på, poetisk, melankolsk.
47. Before I go to sleep - S.J. Watson - spennende, ordentlig page-turner.
48. Colorless Tsukuru Tazaki and his years of pilgrimage - Haruki Murakami - veldig god bok.
49. Vi var løgnere - E.Lockhart - ungdomsbok egentlig, vet ikke helt hva jeg synes, men den har om ikke annet en overraskende og brutal slutt.
50. Den grenseløse - Jussi Adler-Olsen - han skriver god krim, og denne var like spennende og god som de andre.
51. The girl on the train - Paula Hawkins - spennende, og bygget opp litt annerledes.
52. Huset i snøen - Gro Dahle - godt skrevet, men liker rytmen i språket til Dahle bedre i barnebøkene hennes.
53. Alene sammen - Abraham Verghese - veldig god bok.
54. Alt lyset vi ikke ser - Anthony Doerr - rørende, godt skrevet, flere synsvinkler og historier, men på en litt annen måte enn andre bøker som bruker skifte av synsvinkel som et virkemiddel.
55. Åpne sår - Gillian Flynn - spennende, og liker måten hun skriver krim på.

juli
56.Midtvinterblod - Mons Kallentoft - bra krim, og jeg kommer nok til å lese flere i den serien.
57. Huset vi elsket - Tatiana de Rosney - lettlest, helt ok bok.
58. Jeg kan oppløse mørket - Guro Sibeko - bra bok om kjærlighet og finne seg selv.
59. House of Cards - Michael Dobbs - morsomt å lese den britiske versjonen som den amerikanske serien bygger på. Bra bok!
60. Britt-Marie var her - Fredrik Backmann - liker virkelig skrivestilen hans. Får meg til å le, gråte og føle med personene han skriver om.
61. Nærmeste pårørende - Elsebeth Egholm - liker veldig godt krimserien om Dicte. Har ikke sett tv-serien og er usikker på om jeg kommer til å gjøre det.
62. Sommerdøden - Mons Kallentoft - han skriver fortsatt bra krim
63. The Goldfinch - Donna Tartt - denne likte jeg veldig godt. Liker at hun gir karakterene så mye liv og dybde.
64. Sammen.brudd - Edy Poppy - samling noveller om ensomhet, kjærlighet, samlivsbrudd.
65. Holes - Louis Sachar - absolutt en god bok.
66. En gatekatt ved navn Bob - James Brown - lettlest og positiv historie, men ikke særlig velskrevet.
67. Lys og legeme - Elsebeth Egholm - bra krim
68. Himmelstrand - John Ajvide Lindqvist - fengende, likte denne utrolig godt.

august
69. Mannen som ikke var morder - Hjorth og Rosenfeldt - utrolig fengende krim.
70. Dødens disippel - Hjorth og Rosenfeldt - nei, jeg klarer ikke stoppe
71. Fjellgraven - Hjorth og Rosenfeldt - ja, jeg er fanget.
72. Mere blod - Jo Nesbø - joda, likte den, men synes ikke det er den beste av ham.
73. Den stumme jenta - Hjort & Rosenfeldt - spennende

september
74. Mi briljante venninne - Elena Ferrante - anbefales. En av de bedre jeg har lest så langt i år. Den griper deg veldig.*
75. Fangirl - Rainbow Rowell - god bok, men jeg likte den første bedre, selv om denne nok vil treffe aldersgruppa den er tiltenkt veldig godt.*
76. Farvel til våpnene - Ernest Hemingway - skjønner hvorfor denne er en klassikert. Lurer litt på hvorfor jeg ikke har lest mer Hemingway før nå.*
77. Stallo - Stefan Spjut - rar, men spennende.*
78. Vårlik - Mons Kallentoft - spennende og holder fortsatt meg interessert.*
79. Slik går nok en dag fra våre liv for aldri mer å komme igjen - Jonas Gardell - liker måten Gardell skriver på. Veldig bra bok.*

oktober
80. Den femte årstiden - Mons Kallentoft - jeg er fortsatt ikke lei.*
81. Finder Keepers - Stephen King - min guilty pleasure. Blir ikke lei, og denne er god.*
82. Det blå mellom himmel og hav - Susan Abulhawa - god og sår, men litt lettvint.*
83. Hardt mot hardt - Lee Child - Child på sitt vanlige, men jeg liker det.*

november
Ingen bøker.

desember
84. Ein heilt vanlig fyr - Rune Belsvik - god bok, lettlest, men tankevekkende.*
85. Merkelig vær i Tokyo - Hiromi Kawakami - denne likte jeg godt. Liker japansk litteratur, selv om det er en god del symbolikk jeg går glipp av.*
86. Slutten på verden slik vi kjenner den - Erlend Loe - morsom bok, men klarer ikke la være og tenke på om den ligner like mye på en bok av Arto Paasilini som dopller gjør.*
87. Fordi jeg elsker deg - Helene Uri - god bok med et viktig tema som det ikke er skrevet mange bøker om til ungdom.*
88. Sjeler av vind - Mons Kallentoft - fortsatt spennende krim.*
89. Til jord skal du bli - Mons Kallentoft - bra krim90. Bipolar superstar - Stig Mass Andersen - bra skrevet om bipolar lidelse.*


Sist redigert av amylin : 22-12-15 kl 10:19.
amylin er ikke aktiv   Svar med sitat