januar
1. Vente på fuglen - Frode Grytten - Joda, det funker med små fortellinger på 140 tegn.
2. En sjøens helt - Jon Michelet - Har ventet lenge med å lese denne, men den levde opp til forventningene. Gleder meg til å lese de neste to bindene.
3. Battle - Maja Lunde - Tja, fungerer sikkert på barn og ungdom, men jeg synes denne ble for lik AF1 i handling.
4. Apefjes - Tor Erling Naas og Sigbjørn Lilleengen - Denne likte jeg. Er allerede i gang med bok nummer 2, og synes Lilleengen gjør en flott jobb med tegningene og jeg liker formen mellom bok og tegneserie. God handling er det også.
5. Gravrøys - Johan Theorin - Liker Theorin sin krim.
6. Ulvehjerte- Tor Erling Naas og Sigbjørn Lilleengen - skal definitivt lese de neste fire også når de kommer.
7. The Maze Runner - James Dashner - spennende, ja.
8. Ildprøven - James Dashner - gleder meg til siste boka kommer.
februar
9. Sycamore Row - John Grisham - Grisham skriver godt og ikke endret.
10. Jeg er Malala - Malala Yousafzai - interessant bok.
11. Sisterland - Curtis Sittenfeld - lettlest og underholdende
12. Anja + Gro = Mio - Anja og Gro Hammerseng-Edin - informativ
13. Ned til elven - Leif Enger - grei underholdning
mars
14. Personskade - Elsebeth Egholm - liker virkelig denne krimserien
15. Konge i snø - Tove Nilsen - imponerer ikke, men midt på treet.
16. Blå er den varmeste fargen - Julie Maroh - så sår, så god, så trist. Anbefales!
17. Høsten - Jan Henrik Nielsen - god bok og spesielt relasjonen mellom søstrene og søstrene og faren er godt beskrevet.
18. We love the 90s - Tor Ærlig - (Tor Erling Naas) liker formidlingsevnen hans.
19. Kjære - Linnea Myhre - ærlig, morsom, sår og litt vond
20. Oslo Noir - Aslak Nore - grei spenning, men ekstra gøy å lese om miljø og tid som er delvis kjent.
21. The Distant Hours - Kate Morton - lett underholdning
22. Gone Girl - Gillian Flynn - spennende og ny tvist på krimroman.
23. I skyggen av store trær - Kristine Storli Henningsen - lett underholdning
24. Da jeg reddet verden - Lene Ask - fornøyelig, grafisk roman
25. Dødskuren - James Dashner - tja, likte de andre bedre, og synes han gjør det mer innviklet enn det bør være og det gjør det ikke mer spennende.
april
26. Løvetemmeren - Camilla Läckberg - spennende.
27. Mørke rom - Gillian Flynn - spennende, liker hennes skrivestil.
28. En spire av håp - Ruta Sepetys - rørende.
29. Gjestene - Sarah Waters - skriver godt som vanlig.
30. Vindeltorn - Tonje Almhjell - fenger nok helt klart aldersgruppa vil jeg tro.
31. Sånn ble det - Maren Uthaug - god på et vis, men samtidig som den ikke fenget sånn veldig.
32. Glassbyen - Paul Auster - veldig, veldig god. Grafisk roman
33. VIP-rommet - Jens Lapidus - likte denne faktisk bedre enn Cash, Aldri fucke opp og Livet Deluxe. Bra krim og mindre noir enn den forrige triologien. Gleder meg til neste bok.
34. Blod på snø - Jo Nesbø - liker Nesbø, og god bok.
35. Naken i Hijab - Gunn Marit Nisja - nja, sånn passe.
36. Indias datter - Shilpi Somaya Gowda - aktuelt og godt tema, men synes ikke vi kom ordentlig innpå karakterene.
37. Personal - Lee Child - alltid spennende med krim fra Child.
mai
38. Funny Girl - Nick Hornby - nok en bra bok av Hornby.
39. En sjøens helt skytteren - Jon Michelet - bra oppfølger.
40. The Body - Stephen King - har sett filmen og den er veldig bra, men har ikke lest boka før nå.
41. Farvel til Eddy Bellegueule - Eduoard Louis - sår, rå, tankevekkende og god.
42. Svøm med dem som drukner - Lars Mytting - likte denne, fikk litt Levi Henriksen-følelse over skrivestilen
43. Bare mamma som er gud - Line Merethe Nyborg
44. Du vet ikke hvem jeg er - Line Nyborg Likte begge disse to av Nyborg. Lettleste, men allikevel henger de igjen.
juni
45. Kjære søster - Rosamund Lupton - grei nok, ikke den beste boka jeg har lest.
46. Hjem - Toni Morrison - Elsker måten Morrison skriver på, poetisk, melankolsk.
47. Before I go to sleep - S.J. Watson - spennende, ordentlig page-turner.
48. Colorless Tsukuru Tazaki and his years of pilgrimage - Haruki Murakami - veldig god bok.
49. Vi var løgnere - E.Lockhart - ungdomsbok egentlig, vet ikke helt hva jeg synes, men den har om ikke annet en overraskende og brutal slutt.
50. Den grenseløse - Jussi Adler-Olsen - han skriver god krim, og denne var like spennende og god som de andre.
51. The girl on the train - Paula Hawkins - spennende, og bygget opp litt annerledes.
52. Huset i snøen - Gro Dahle - godt skrevet, men liker rytmen i språket til Dahle bedre i barnebøkene hennes.
53. Alene sammen - Abraham Verghese - veldig god bok.
54. Alt lyset vi ikke ser - Anthony Doerr - rørende, godt skrevet, flere synsvinkler og historier, men på en litt annen måte enn andre bøker som bruker skifte av synsvinkel som et virkemiddel.
55. Åpne sår - Gillian Flynn - spennende, og liker måten hun skriver krim på.
juli
56.Midtvinterblod - Mons Kallentoft - bra krim, og jeg kommer nok til å lese flere i den serien.
57. Huset vi elsket - Tatiana de Rosney - lettlest, helt ok bok.
58. Jeg kan oppløse mørket - Guro Sibeko - bra bok om kjærlighet og finne seg selv.
59. House of Cards - Michael Dobbs - morsomt å lese den britiske versjonen som den amerikanske serien bygger på. Bra bok!
60. Britt-Marie var her - Fredrik Backmann - liker virkelig skrivestilen hans. Får meg til å le, gråte og føle med personene han skriver om.
61. Nærmeste pårørende - Elsebeth Egholm - liker veldig godt krimserien om Dicte. Har ikke sett tv-serien og er usikker på om jeg kommer til å gjøre det.
62. Sommerdøden - Mons Kallentoft - han skriver fortsatt bra krim
63. The Goldfinch - Donna Tartt - denne likte jeg veldig godt. Liker at hun gir karakterene så mye liv og dybde.
64. Sammen.brudd - Edy Poppy - samling noveller om ensomhet, kjærlighet, samlivsbrudd.
65. Holes - Louis Sachar - absolutt en god bok.
66. En gatekatt ved navn Bob - James Brown - lettlest og positiv historie, men ikke særlig velskrevet.
67. Lys og legeme - Elsebeth Egholm - bra krim
68. Himmelstrand - John Ajvide Lindqvist - fengende, likte denne utrolig godt.
august
69. Mannen som ikke var morder - Hjorth og Rosenfeldt - utrolig fengende krim.
70. Dødens disippel - Hjorth og Rosenfeldt - nei, jeg klarer ikke stoppe
71. Fjellgraven - Hjorth og Rosenfeldt - ja, jeg er fanget.
72. Mere blod - Jo Nesbø - joda, likte den, men synes ikke det er den beste av ham.
73. Den stumme jenta - Hjort & Rosenfeldt - spennende
september
74. Mi briljante venninne - Elena Ferrante - anbefales. En av de bedre jeg har lest så langt i år. Den griper deg veldig.*
75. Fangirl - Rainbow Rowell - god bok, men jeg likte den første bedre, selv om denne nok vil treffe aldersgruppa den er tiltenkt veldig godt.*
76. Farvel til våpnene - Ernest Hemingway - skjønner hvorfor denne er en klassikert. Lurer litt på hvorfor jeg ikke har lest mer Hemingway før nå.*
77. Stallo - Stefan Spjut - rar, men spennende.*
78. Vårlik - Mons Kallentoft - spennende og holder fortsatt meg interessert.*
79. Slik går nok en dag fra våre liv for aldri mer å komme igjen - Jonas Gardell - liker måten Gardell skriver på. Veldig bra bok.*
oktober
80. Den femte årstiden - Mons Kallentoft - jeg er fortsatt ikke lei.*
81. Finder Keepers - Stephen King - min guilty pleasure. Blir ikke lei, og denne er god.*
82. Det blå mellom himmel og hav - Susan Abulhawa - god og sår, men litt lettvint.*
83. Hardt mot hardt - Lee Child - Child på sitt vanlige, men jeg liker det.*
november
Ingen bøker.
desember
84. Ein heilt vanlig fyr - Rune Belsvik - god bok, lettlest, men tankevekkende.*
85. Merkelig vær i Tokyo - Hiromi Kawakami - denne likte jeg godt. Liker japansk litteratur, selv om det er en god del symbolikk jeg går glipp av.*
86. Slutten på verden slik vi kjenner den - Erlend Loe - morsom bok, men klarer ikke la være og tenke på om den ligner like mye på en bok av Arto Paasilini som dopller gjør.*
87. Fordi jeg elsker deg - Helene Uri - god bok med et viktig tema som det ikke er skrevet mange bøker om til ungdom.*
88. Sjeler av vind - Mons Kallentoft - fortsatt spennende krim.*
89. Til jord skal du bli - Mons Kallentoft - bra krim90. Bipolar superstar - Stig Mass Andersen - bra skrevet om bipolar lidelse.*