Tråd: Egypt
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-18, 01:08   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egypt

Vi har vært der flere ganger for noen år siden. Det er høyt sikkerhetsnivå på hotellene (væpnede vakter, undersøkelse av taxier, busser etc bla annet med speil under) før man får kjøre inn på de store hotellområdene. For min del har det vært en påminnelse om faren for at ting kan skje.

Det er mye masing om kjøp av varer (verre enn Tyrkia) og man kan f eks oppleve at de låser døren på butikken etter at man har kommet inn.
Som kvinne bør man respektere etiketten for antrekk, i de ulike områdene man ferdes i.

Siste gangen vi var der, var det litt urolig. Da valgte vi helt bevisst et egyptisk eid hotell, istedenfor de amerikanske. Det føltes litt tryggere. På det hotellet var det mange velstående egyptere som ferierte, noe som også var mye hyggeligere enn disse russerne som ikke alltid oppfører seg like eksemplarisk...

Den første gangen jeg var der var vi på utflukt til bla a. Kairo. En utrolig flott tur, men en uke etter vi kom hjem gikk det av en bombe et av stedene der vi hadde vært, og tre turister fra Frankrike omkom.

Etter det har jeg ikke vært på utflukter etter anbefalinger som var gjeldende på det tidspunktet vi var der. (den gangen bomben gikk av skulle det være lite risiko for at det skulle skje...) Den siste gangen vi var der, var vi heller ikke inne i sentrum av Sharm al Sheik mer enn en gang da det virket anspent. Rett etter vi kom hjem, frarådet Udir reiser til området.

Nydelig og spennende land, flott klima, mye flott kultur og historie og få med seg, god mat, veldig flotte hoteller etc, men jeg kommer dessverre ikke til å dra dit med det første igjen slik situasjonen er i regionen og har vært til og fra i flere år nå.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat