Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-16, 11:28   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekrem til mandelbunn?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

3 egg
2 ss sukker
2 1/2 dl fløte
200 g sjokolade (jeg bruker mørk kokesjokolade)
2 1/2 plate gelatin
1 ss smør

Legg gelatin i bløtt

Kok opp fløte og sukker
Stivpisk eggehviter
Ha den oppbløtte gelatinen i den oppkokte fløten
Ha i sjokolade, og la den smelte i
Rør det godt sammen og ha i mykt smør
Ha i 3 eggeplommer og bland godt
Bland sjokoladeeggeplommefløten med de stivpiskede eggehvitene

Avkjøl i kjøleskap eller kaldt vannbad, ikke sånn at den stivner helt, men sånn at den er skikkelig tyktflytende.
Sett en ring rundt kakebunnen og ha moussen oppi.

Jeg lager denne kaka kjempeofte og veksler mellom å pynte med masse friske bær og å dille og dalle med små maregnstopper, sjokoladefigurer osv.

Da er jeg klar for denne, Nextlife - men har trøbbel med å sette en ring rundt bunnen, da jeg smurte bunnen utover et bakepapir på måfå, og den ble større enn springformen vår. Kommer den til å flyte utover om jeg bare smører den oppå?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat