Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-18, 14:19   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser du mye til barn og/eller voksne som er psykisk utviklingshemmete?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hvor grensen for "psykisk utviklingshemmet" går. Jeg er hjelpetrener på et håndballag som har relativt mange diagnosebarn, og en del av dem fungerer ganske langt unna normalen. Men jeg er usikker på om de kalles psykisk utviklinghemmet.

Jeg jobber en del dugnadsarbeid for fotballklubben, og der møter jeg en del folk som jeg er ganske sikker på at faller inn i kategorien. Fotball ser ut til å trekke til seg folk fra alle samfunnslag.

Psykisk utviklingshemmet er vel at man har IQ under 70.

Jeg kjenner mange med autisme, men nesten ingen av disse er psykisk utviklingshemmet. Så man kan gjerne være annerledes og ha et dårligere funksjonsnivå uten å være psykisk utviklingshemmet.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat