Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-18, 14:44   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis vi forutsetter at klimaforskerne har rett...

Hva er DU villig til å gjøre for å redde verden?

Kutte ut kjøtt?

Ja, det kunne jeg egentlig fint ha gjort. Vi gjør det ikke pr idag, men vi er bevisst vårt forbruk og bruker mindre enn hva som er gjennomsnitt pr person.

Slutte å kjøre bil i det daglige?

Vi kjører ikke bil i det daglige. Den brukes til å frakte minstemann på trening, men de to eldste har lenge tatt kollektivt til og fra trening/venner/fritidsaktiviteter etc. Hvis barna en sjelden gang spør om å kjøres/hentes så tar vi alltid en kjapp runde med dem om hva som veier opp for å bruke bilen til det. For oss er det også viktig at de involveres i slik tankegang.

Slutte å kjøre bil til hytta?

Det lar seg faktisk ikke gjøre, men når det er sagt så er vi så sjelden der at det er greit tenker jeg.

Slutte å fly på kjæresteturer?

Ja. Eller nå har ikke vi store muligheten til å reise på kjæresteturer, men de gangene vi har vært det har vi reist lokalt. Vi er allerede bevisste på bruk av fly. Vi flyr, men tenker i stor grad annerledes enn før. Det satt langt inne å booke sommerens ferie, men vi endte altså med å gjøre det.

Slutte å fly i jobbsammenheng?

Ikke aktuelt for meg. Mannen gjør det så godt som aldri. Han har også tenkt å gi tilbakemelding til firma på at de heller burde legge årlige turer hvor man kan ta tog.

Slutte å fly for å delta i viktige familiebegivenheter?

Ja. Vi valgte bort fly nå når vi skal i dåp. Jeg ble faktisk overrasket at tog kontra bil (diesel) for 5 stk gir noenlunde likt utslipp.

Slutte å kjøpe nye klær?

Nja. Jeg gjør litt av begge deler, men innrømmer at det blir hovedvekt på nytt. Men kjøper dog lite til meg selv. Blir mest til barna.

Slutte å kjøpe nye møbler?

Både ja og nei. Men jeg sjekker alltid bruktmarkedet godt først.

Slutte å kjøpe nytt sportsutstyr?

Kjøper gjerne brukt, men hvis jeg ikke finner det vi trenger så kjøper vi nytt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat