Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-18, 14:02   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbud mot granulat på kunstgressbaner?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Granulatet består av oppmalte bildekk - det ble kanskje i utgangspunktet betraktet som en form for praktisk gjenvinning?

https://www.fotball.no/klubb-og-lede...sbanen/#106697

Ja, jeg så det. Men at man ikke har tenkt på miljøaspektet ved svinn syns jeg er kjemperart. Mikroplast (eller plast generelt, dette er jo ikke mikro en gang) er jo ikke en miljønyhet, akkurat. Jeg løper (løpte ) av og til rundt voldsløkka, og der ligger jo disse granulene i digre sekker som har revna og det er plastkuler virkelig overalt, i gresset, på stien, under trærne og ned i avløp.

Jeg skjønner at man ikke kan spille på grusbaner altså, men å bruke miljøvennlige granuler bør ikke være så vanskelig. Så får bare ungen komme hjem dekket av elektriske korkspon, da.

Ellers er jeg også skeptisk til nedbrytbare materialer som mais og soya, det tar jo dyrkbar jord fra matproduksjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat