Vis enkelt innlegg
Gammel 18-08-18, 17:29   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Miele vaskemaskin tok kvelden etter 13år, er det innafor?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ja, hvis man legger til grunn at Miele virkelig varer dobbelt så lenge som andre maskiner. Det er ikke min erfaring. Det er også miljømessig noen ganger riktig å reparere, men kronene det koster vil ofte veies opp mot å kjøpe ny, og da vil mange velge å legge vekt på om det "lønner seg" framfor å ta en stor utgift for miljøets skyld. Koster det like mye å reparere som å kjøpe ny, hender det nok ofte at andre ting får høyere pri enn miljø.

Jeg la ikke det til grunn. Jeg sa heller ikke noe om økonomi. Jeg svarte på om det kunne være en miljømessig fordel å bytte en maskin etter ti år i stedet for etter tyve, hvis den nye maskinen har utvilket seg i mer miljøvennlig retning. Og svaret på det er nei. Det er alltid mer miljøvennlig å fortsette å bruke den gamle.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat