Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-23, 15:16   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.874
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2023

1. Tamsyn Muir: Nona the Ninth
Den så langt siste boka i Locked Tomb-serien, og nok en gang er den en studie i listig synsvinkelbruk og gradvis avdekking av Muirs fascinerende verdensbygging. Den føles mindre krevende og uforståelig enn Harrow the Ninth, men jeg tror man blir lurt minst like mye. Venter i spenning på Alecto the Ninth!

2. Tamsyn Muir: The Mysterious Study of Doctor Sex
Meget sjarmerende og frittstående novelle om Camilla og Palamedes som 13-åringer!

3. Doris Lessing: Briefing for a Descent Into Hell
Snedig og i de mest forrykte partiene nesten uleselig roman som spør oss om det kanskje er den sinnssyke som har rett. Jeg likte spesielt den listige synsvinkelbruken (jeg leser visst bare sånne bøker i år) og kontrasten mellom hovedpersonens ville mentale eventyr og stødige moralske kompass på den ene siden og de ulidelig prosaiske og ofte kyniske innspillene fra helsepersonell og andre medlemmer av normalitetens verden. Fantastisk slutt også. Vel verdt å holde ut de mest kryptiske delene![/quote]

4. Tamsyn Muir: Gideon the Ninth
Utrolig morsom å lese om igjen når man hadde lest alt som foreligger i serien så langt!

5. Kamila Shamsie: Best of Friends
Skarp og elegant liten roman om barndomsvennskap. Hvor lenge kan de vare? Og kan man kjenne hverandre for godt? Begge hovedpersonene er veldig overbevisende og forståelige (inkludert de (kanskje inkompatible) moralske lytene begge har).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat