Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 14:42   #289
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, mange av dere som ikke kan det tjener jo det dobbelte av hva en lærer gjør, og de som ikke gjør det, har jo som regel mulighet til å ta ut en god del av plusstiden sin.

Veldig få norske arbeidstakere tjener "det dobbelte av hva en lærer gjør".


Sitat:

Jeg synes uansett at lønn og andre goder bør være et aspekt i dette. Tjener man rett under millionen, har fleksitid, stor mulighet til å legge opp egen arbeidsdag og og i tillegg gjemmekontor fra tid til annen, synes jeg det blir helt urimelig å komme trekkende med "vi må også svare på mail på kveldstid innimellom."

Det er jeg enig i, men nå er det nå slik at vi som tjener langt under millionen også må svare på mail på kveldstid, ikke bare de som tjener virkelig fett. Jeg gjetter på at ingen, eller i alle fall så godt som ingen, av de som har svart at de jobber mye kveld og ikke alltid har anledning til å avspasere all plusstid, tjener "rett under millionen".



Sitat:

Og det er det. Det er veldig, veldig mange yrker som har like gode mange (eller flere) fridager som lærere. Den du nevner, f.eks, nordsjøarbeidere eller personer som jobber i andre spesielle turnuser. Hvorfor hører man aldri disse bli nevt i slike diskusjoner?

I denne diskusjonen? Fordi andre ikke trenger å tilpasse sin ferie eller sine avspaseringsdager etter når disse gruppene har fri fra jobb. Er det virkelig så vanskelig å se den forskjellen? Jeg unner lærerne all verdens med fridager (eller avspaseringsdager), god lønn og en plass i himmelen, men jeg hadde foretrukket at disse godene ble gitt uten at det påvirket min arbeidsplass i like stor grad.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat