Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-07, 13:27   #49
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husarbeid til mannen

Her i huset er vi et team.
Vi har heldigvis vaskehjelp (eller samlivsredder, som vi kaller det ), men når vi vasket selv delte vi oppgavene.

Mannen min er akkurat like flink som meg til å vaske hus og klær.
Jeg leder på ryddedelen, men det er nok fordi jeg på det området er litt sykelig. Klesvasken er det som oftest jeg som tar, da jeg har påtatt meg jobben. Det er jo tross alt bare å stappe inn og trykke på en knapp. Brettingen gjør vi sammen.

Kjenner jeg blir litt oppgittt over holdningen til at menn ikke kan, eller ikke får lov til (!) å hjelpe til. Hvis mannen din ikke gjør sin del av jobben hjemme er det fordi han er lat, og/eller egoistisk, ikke udugelig. Eller har han kanskje en kone/samboer som ikke lar ham slippe til?

Mannen din, Smurfine, er topp som har selvinnsikt til å be om hjelp til å finne ut hva han skal gjøre!
Men om han har fått oppvasken i oppgave er det jo han som skal ta den, og ikke du!
Det er nok sånn at menn kan vente litt lengere med oppgavene enn vi jenter, men da får man avtale når det skal gjøres eller vente på at det blir gjort!

Vi som har gutter har ansvaret for å lære dem at det er like naturlig at de gjør oppgaver i huset som jenter. Her må pappaene være gode eksempler!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 30-01-07 kl 13:41.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat