Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-11, 19:13   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbud om fostervannsprøve, et overgrep?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg synes artikkelen er litt rar. De klager på at legene var problemorientert og brukte langt tid under ultralydene. Er ikke det helt naturlig at de undersøker ekstra nøye når de oppdager avvik. Det virker som om foreldrene her tenker at fostervannsprøver kun er til for å fastslå downs slik at man kan ta abort, men det har aldri jeg hatt inntrykk av. Det er vel like mye for å kunne gi riktig pleie til mor og barn. Barn som fødes med downs har mye høyere risk for komplikasjoner, med blant annet hjertefeil osv.

Jeg synes i hvert fall ikke det er rart at de blit fulgt ekstra nøye opp når de velger å ikke ta fostervannsprøve når det foreligger avvik. Det hadde jeg nesten forventet om det var meg.

Ja, det blir kanskje rart å reagere negativt på god oppfølging. Men jeg tror jeg kan forstå følelsen. I høyrisikosvangerskapet med minsten, hadde jeg så inderlig stort behov for å bare få lov til å være gravid og glede meg over babyen, samme hvor dårlige oddsene var til tider. I hyppige møter med legene, så føltes svangerskapet veldig problemorientert, og det blir uendelig langt frem til mål. Noen ganger ville, og trengte jeg, at de var litt optimistiske på mine vegne, for det er så tungt å bære et barn ingen har helt troen på at blir...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat