Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-21, 14:39   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Hvis jeg hadde hatt en tidsmaskin, skulle jeg fått en til. jeg fikk det første barnet tidlig og det neste (og siste) ganske sent. Det var STOR forskjell på å få barn på 80-tallet og i 02. Den eldste fikk ikke barnehageplass før 2 måneder før hun fylle fire. Pøbelprinsessen fikk barnehage etter permisjonen vår.

Skulle vi hat fler, ville jeg ha delt permisjonen med mannen slik vi gjorde sist. Han jobber i en bransje hvor mange hevder at menn ikke kan ta permisjon fordi jobben er så viktig, og fordi han tjener så mye mer. Vi delte og jobbet 50 % hver, det funket helt supert for oss - men det var jo fordi jeg ville ut og jobbe igjen, da. Hvis jeg ikke hadde villet dele, hadde vi jo ikke kunnet det.

Men jeg tror Trine Eilertsen har het rett - det er mennene som holder igjen, sånn statistisk. Det er de som vil vente med å få barn. Det hjelper ikke å si at kvinner må føde når de er yngre hvis de ikke har en partner som vil ha barn. Og det å være to som har et genuint ønske om å få barn og vilje til å gjøre det som trengs som forelder, er ganske viktig. SÆrlig for å orde å gå løs på nummer to og tre, tror jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat