Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-23, 10:50   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mangel på medisiner?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men er det ikke slik at når det blir mangel kan de med mest penger få varen? Hvorfor er det mangel i Norge? Hvorfor bruker vi ikke de pengene vi har til å kjøpe den medisinen som finnes?

Jeg klarer ikke helt å forstå om dette bare var et retorisk, kynisk spørsmål eller et faktisk forslag, men jeg kjenner at jeg ikke helt klarer å la den gå. Det er lite som frustrerer meg mer enn fortellingen om at farma kun er drevet av profitt og ikke gjør noe som helst godt i verden. Bortsett fra når det kanskje går ut over akkurat dem.

Farma bruker enormt mye tid og ressurser på samfunnsoppdraget vårt, som er å forske frem, produsere og levere behandling på en etisk måte. Vi driver mesteparten av forskningen, direkte eller indirekte, men i samarbeid med uavhengige helseinstitusjoner.

Ja, vi må drive kostnadseffektivt, for innovasjon er ekstremt dyrt og de aller fleste nye midler feiler før de kommer til markedet. Og ja, vi har investorer som vil ha profitt på kapitalen de sprøyter inn. Men vi er definitivt løsningen og ikke problemet, altså.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat