Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-15, 14:37   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan lages mønster i kaffen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vet ikke om dette er et husmorspørsmål akkurat, men..

Jeg har melkesteamer og jeg kan google videoer som demonstrere dette, men jeg får det likevel ikke til. Skummet legger seg bare som en dott oppå kaffen. Jeg gjetter på at melka ikke er helt som den skal være.

Hvordan gjør jeg dette? Med teskje, takk.

Melka må være rett konsistens på en måte. Skummet skal ikke være for tykt, så man må svinge litt rundt på muggen før man heller. Jeg klarer å få den sånn at den blir mer lik den jeg får på kaffebarer heller enn masse hvitt skum på toppen, men figurer tror jeg er litt mer komplisert. Uten at jeg har øvd meg noe på det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat