Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-18, 08:53   #60
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.888
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må du ha til julefrokosten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har stor julefrokost (brunch, for det tar tid å lage til, og jeg gidder IKKE stå opp i otta ) førstedag, og da dekker vi med stil minst følgende:
- et fat med gode skinker - san danielle, Parma og Iberico i år
- et fat med julepålegg som liksom skal være med, men som bare mannen spiser: sylte, rull og sånt, samt litt hverdagspålegg som barna helst vil ha, rare ungene
- eggerøre og laks
- reker
- et ostefat med oster (blåmuggost, rødmugg ++) som har fått stå på benken sånn at de nesten renner, med fikensyltetøy
- et fat med hverdagsost og brunost
- roastbiff
- diverse godt syltetøy
- to typer sild
- juleansjos og hardkokte egg
- leverpostei og en eller annen type pate
- nybakt julebrød
- godt utvalg rundstykker , kjeks og knekkebrød

Ja, det var vel det hele.

Det tar jommen tid å legge på fat og lage til, men så puttes alt i de røde boksene med lokk fra ikea, og de neste frokostene så bare svosjes de rett på bordet, og det tar ca ti sekunder å dekke til!

Dette er ca samme opplegg som vi alltid har hos moren min 1. juledag. Ansjos og sild byttes ut med karbonader da Da faren min levde hadde vi ansjos og egg ogås, men nå er det ingen som spiser det.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat