Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-18, 19:44   #102
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FB

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nå har jeg hoppet helt ned til slutten, men jeg synes det er en vesentlig forskjell på å ikke bry seg om hagearbeid og å ikke bry seg om å skrive noenlunde forståelig og riktig. Jeg går ut fra at man har en viss interesse for at andre skal forstå hva man prøver å formidle når man først skriver noe, og da blir det rart å ikke bry seg om at det man skriver er forståelig. Å ikke være i stand til å uttrykke seg presist og ordentlig, skriftlig, men også muntlig, svekker ytringsfriheten til den enkelte. I min bok er ikke det helt det samme som en rotete hage. Privat gidder jeg sjelden å bruke tid på å prøve å avkode tekster og innlegg som har dårlig sammenheng og rettskrivning, og jeg mistenker at mange har det som meg på det området. Hvis mange gode lesere ikke gidder å bruke tiden sin på dårlige tekster og de dårlige leserne ikke klarer å lese dem, er det jo ikke så mange igjen som leser det man skriver, da.
Når jeg snakker om dårlig rettskriving, mener jeg helt andre ting enn "svalberg" og "innteresant."

Jeg er selvsagt helt enig i at rettskriving er mye viktigere enn hagearbeid (selv om jeg mistenker at det finnes folk som er uenige), som sagt, dere trenger ikke overbevise meg om det. Men poenget mitt er at det ikke trenger å være latskap som gjør at man ikke bryr seg om å skrive rett. Eller at man lar være å legge sin sjel i å gjøre noe perfekt, samme hva det er. Det kan være at enkelte ikke anser det som viktig nok til å streve med, og heller velger å bruke energien på noe annet, som disse vurderer til å være viktigere i sitt liv og virke (selv om du og jeg ikke nødvendigvis trenger å være enig i vurderingen).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-04-18 kl 20:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat