Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-20, 21:44   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan holde hvitvasken helt hvit?

Har aldri tenkt at sokker ikke tåler 90? Eller var det du mente?

Jeg tror ikke de MÅ vaskes på 90, men jeg stapper dem nå inni sammen med det andre. Vi vasker noen 90-gradersmaskiner her. Først og fremst fordi jeg har lest flere steder at 60 ofte ikke er helt 60, og dessuten at 60 ikke alltid er nok. Men aller mest fordi vi har en del svært skitten småvask, og når jeg setter på det, hiver jeg inni det andre også. Det er som regel kluter. Vi bruker gaskluter til all mulig slags rengjøring, alt fra kjøkkenbenk til søl på golv og enda eklere ting. De går rett til vask etterpå, og da vet jeg at de er helt rene etter vask. De ligger også ofte både skitne og fuktige i skittentøyet før de vaskes, så de blir jo ikke akkurat mindre rene av det. Av andre ekle ting i den vasken kan for eksempel nevnes truser som er klissvåte av svette etter en løpetur og har ligget slik et par dager før vasken settes på. Æsj. Det samme gjelder forøvrig sokker. Guttungen svetter som en gris på føttene, og sokkene er alltid våte og illeluktende. Dessuten er de som regel svarte av møkk under, spesielt da han gikk på sokker inne på skolen. Bland dette sammen med møkkete og våte håndklær som kommer hjem fra golvet i en svømmehall to ganger daglig og blir liggende i en haug sammen med kjøkkenkluter som har tørket opp møkk fra golvet og svette truser, så vasker jeg gladelig på 90, altså.

Vaskemaskinen min har quick drive, som gjør at den vasker veldig kjapt, og den måler både tid og vannmengde ut fra mengden tøy, så jeg føler ikke det er så veldig sløsete.


Sist redigert av Hyacinth : 18-10-20 kl 21:54.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat