Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-17, 09:15   #30
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Det kommer an på om man tenker på gamle venner eller tilfeldige folk man gikk i klasse med på ungdomsskolen...

Det finnes folk fra skoletida som jeg ikke trenger å prate så mye med, men det finnes også folk som jeg var/er glad i, men som tilfeldighetene (livet/geografi) førte til at vi mistet kontakten. Mange av disse har jeg en viss oversikt over pga FB. Det dreier seg om studievenner som jeg flyttet fra og venner fra folkehøgskoletida. Orker ikke å ha kontinuerlig kontakt med alle, men det vil likevel være hyggelig med en prat over en øl/kaffe. Det finnes kanskje ikke så mange jeg ville savnet etter 30 år, men dersom man justerer ned til 20 år finnes det en skokk med folk jeg kunne tenke meg å få en oppdatering på. Jeg vet også (via FB) at jeg har en del felles venner/bekjente med flere av disse.

Jeg skjønner at det for enkelte kan bli sårt å snakke om antall barn (man ikke fikk, eller mistet), å snakke om jobb (dersom man føler at man ikke er helt på plass). Men det er jo helt relevante spørsmål som kan si noe om hverdagen til folk.

Helt konkret til de jeg gikk med skole med for leeenge siden, bruker jeg å spørre om de fortsatt har kontakt med noen av de andre folkene fra den tiden. Eller om de fortsatt er like interessert i Madonna, eller steiner eller hester eller hva det nå var.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat