Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-22, 22:10   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den bærekraftige og besparende mat-tråden

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Nå skal det sies at de fleste krydderplanter og urter jeg kjøper blir brukt opp fordi jeg elsker å bruke sånt i maten, men de som ikke brukes opp, dør jo fort som bare det. Jeg har dem i de pottene som de kjøpes i, vanner dem godt, har dem på kjøkkenet, ikke helt i vinduet, men nok lys får de. Også dør de. Hva skal jeg gjøre for at de skal leve lenger? Gjerne T-skje.

Jeg klipper dem helt ned, setter dem i en større potte med plantejord og vanner jevnlig. Lar potta stå under plantelys om den står inne. Om sommeren planter jeg bare den avklipte kvasten ut i bedet. Har aldri opplevd at de dør. De sturer og furter en stund (særlig dill er en skikkelig dramaqueen) men så kommer de seg og vokser fint hele sommeren.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat