Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-22, 11:55   #55
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den bærekraftige og besparende mat-tråden

Spis rein, helst fra din lokale reineier. Jeg velger alltid norsk kjøtt, og spør alltid i butikken når de har "glemt" å merke med opprinnelsesland (f.eks på alt kalvekjøttet de kjørte lang kampanje på i sommer). Jeg kjøper nordnorsk kjøttdeig (Gilde), lokale poteter (Tromspotet), og inntil nylig Gilde grillpølser fra produksjonssted 155 (Nortura Målselv som ikke lenger får lov å lage dem). Jeg velger Tine fremfor Synnøve, fordi min bondevenninne har hatt foredrag om at samvirke gagner bonden mer enn private produsenter.
Jeg kan gjøre disse valgene fordi jeg er stort sett bare meg i husholdningen, men hadde jeg handlet for stor familie så måtte nok økonomi ha større prioritet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat