Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-06, 09:49   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg mener hun har nok delvis rett fordi dette stemmer for noen barn, men jeg tror det er barn som ikke er vant til å bli lest til.

Nei, hvis vi snakker om barn som ikke er vant til bøker, så kan man selvsagt ikke forvente at de skal la seg fenge av Knerten, Pippi eller Brødrene Løvehjerte heller.

Men det er ikke noe som er nytt for våre barns generasjon. Min mor, som er snart-pensjonert lærer i barneskolen, sier at dette har vært tydelig så lenge hun har undervist: barn som ikke er vant til å bli lest for hjemme, har problemer med å la seg engasjere i en bok, leser langt mindre selv og foretrekker andre former for underholdning enn bøker. Enkelt og greit. Slik var det med barn på 60-tallet, og slik er det med barn i dag.

Det er ikke bøkene som er problemet når barn som ikke har vokst opp med bøker ikke lar seg engasjere av dem. Det er foreldrene som er problemet da. :dukker for mulig storm, selv her inne:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat