Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-15, 14:50   #41
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du lesemål for 2016?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men personlig hadde jeg skrudd ned tempoet og multilesingen, alternativt valgt mer komplekse bøker, hvis jeg ikke kunne huske om jeg hadde lest flesteparten av bøkene jeg hadde pløyd gjennom. For meg er det at bøker sitter i meg etterpå mye av lesegleden.

For meg er bøker typisk noe som "sitter i" og for meg er det også en del av lesegleden. Ofte er det jo slik at bøker jeg må "slite" meg gjennom (av diverse grunner) er de som "sitter i". Men jeg liker også godt enkle, ukomplekse bøker som er jeg leser som ren underholdning. Og der kan det godt være at jeg ikke husker hva jeg har lest eller ikke.

Dette gjelder også film, og jeg må si at det faktisk er via FP (=Skilpadda) at jeg har begynt å se på film som noe mer enn enkel underholdning. Noe som definitivt ikke var rart at jeg syntes ,all den tid jeg kun så filmer som var enklere underholdning.

Musikk har jeg et rent "øyeblikksnytelse" til, har store problemer med å huske de enkleste musikkstykker (i den forstand at jeg kan nynne de, og hvis jeg greier å huske noe er det kun vokalen). Jeg har alikevel stor glede av å lytte til musikk, være på konserter etc. En "bivirkning" av at jeg ikke husker musikken er at jeg kan få fullstendig dilla på enkelte sanger og høre de om og om igjen (til resten av familiens store fortvilese. Jeg ser at begge ungene bli "lei" eller "ferdig" med en sang i et helt annet tempo enn meg)

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Åh, det kunne ikke falle meg inn å lese ferdig bøker jeg misliker. Har ikke tålmodighet. Gjør dere andre det?

Jeg leser en god del bøker som jeg ikke vil si jeg misliker, men som kanskje ikke er så "fengende", leser feks en god del faglitteratur (ikke mitt egen fag, det skulle tatt seg ut!) og det er ikke akkurat alt som holder høy litterær kvalitet, men hvis fagfeltet er interessant og noe jeg ønsker å lære om kan jeg godt lese de ferdig. Leste gjennom "Overvåket" og det var akkurat den type litteratur. Drygt kjedelig skrevet spør du meg.

Men i motsetning til amylin så regner jeg alt som lesing, uansett sjanger.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat