Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-18, 08:52   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindlen min har dødd, fikse sjæl, eller levere til rep?

Vet ikke. For min del er det først og fremst et økonomisk spørsmål. 300 NOK vs. 200 USD. Og en voldsom irritasjon på amerikanske forbrukerrettigheter.

Men jeg kjøper ikke alt det som blir produsert i tillegg til batteriet, og et lett brev fra Nederland reiser lettere enn en pakke fra USA. Jeg betaler heller ikke for at alle de ulike komponentene i tillegg til batteriet blir produsert og fraktet fra ulike steder til bygging, derifra til lager og derifra til meg.

Det er vanskelig å finne artikler om miljøregnskap på kindler, men Fremtiden i våre hender har en om mobiltelefoner som består av mange av de samme komponentene: https://www.framtiden.no/gronne-tips...mobilvalg.html

Om det stemmer at den største belastningen skjer i produksjonsfasen så er det jo bedre å bytte batteri. I tillegg utsetter jeg at en dings full av miljøgifter havner på ei fylling i Asia.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 07-05-18 kl 09:01.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat