Vis enkelt innlegg
Gammel 13-09-10, 23:08   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Den svarte damen der"

Jeg veit ikke hva som er skikk og bruk og mest riktig i Norge, om man absolutt skal påpeke hudfargen til noen. Da jeg studerte i england, ble jeg korrigert av ei venninne, vi diskuterte rasisme. Jeg husker ikke hva jeg brukte for ord for å referere til hudfargen hennes (hun var britisk, med opprinnelse fra Jamaica) - og hun svarte med å si "I prefer to refer to myself as black." Hun forklarte så at "black" var et positivt ladet ord, fordi man hadde tatt tilbake dette ordet. (Omtrent slik homofile har tatt tilbake ordet homse her i landet.)

Guttungen sier "hun/han som er brun i huden," om han føler han må referere til hudfarge, men stort sett går det i navn på barna, og mammaen/pappaen til.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat