Vis enkelt innlegg
Gammel 06-12-18, 08:34   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol (i mat) til ungene? (+ bonusspørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ja, litt googling har fortalt meg det, men uansett så fordamper det sakte men sikkert, og jo lengre koking, jo mindre alkohyler igjen.

Og så er jeg jo der at om man tar en rødvinssaus da, men la oss si 2 dl vin i sausen. Dette er i utgangspunktet en minimal mengde alkohol, når vinen er blandet med mye annet, kanskje opptil et par liter veske totalt. Og koker dette i et par timer, så er prosenten enda mindre.

Og hvor mye saus får man i seg i løpet av et måltid? Spesielt unger.

Jeg hadde ikke nølt med å servere et kakestykke eller en dessert med alkohol i til et barn heller, fordi mengden er så svinnende liten. Hadde heller ikke vært redd for å ta en dessert/kake om jeg skulle kjøre like etterpå, av samme grunn.

Dette er ikke te problem eller en fare overhodet.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Kokes den alkoholholdige retten lenge nok (2-3-4 timer), vil mesteparten av alkoholen fordampe. http://www.hvafor.no/praktisk/koker-...-bort-i-sausen

Jeg serverer saus og kake med alkohol i til unger jeg sltså, det var ment som saksopplysning, ikke en mening om alkohol/ikke alkohol. Men det er jo greit å vite st alkohol ikke koner bort like lett som de fleste tror, om man f.eks skulle servere noen som av overbrvisningsårsaker ikke ønsker å få i seg alkohol, uansett mengde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat