Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-10, 12:53   #30
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men Esme, det er en forskjell på å velge kosthold basert på, eh, sosial overbevisning enn "jeg vil ha godteri!" og slankekurer.

Hos en 4-åring?

Jeg får ikke til å ordlegge meg her, men noe som ofte er påpekt da, er at barn får for mye bestemmelsesrett, de skal bestemme over det de er kompetent til å gjøre, og de skal støttes de gangene de har aldersadekvate meninger, men det er ikke så ok at de får for mye bestemmelsesrett heller.

Det er klart det er et problem om barnet ikke vil spise kjøtt og fisk, men jeg ser faktisk overhodet ikke det at hos et barn på 4 år så er det annet at hun sier hun er vegetarianer istedet for "vil ha godter istedet". I min verden er det det samme om et barn hadde påstått at det var muslim og dermed skulle vi ikke spise svinekjøtt. Hos en 16-åring hadde jeg tatt diskusjonen. En fireårig muslim her i huset hadde nok pent måtte supe i seg soddet sitt gitt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat