Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-09, 21:04   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du hundespytt er rensende/bakteriedrepende?

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg mener å ha lest at man bruker hunder til å rense sår når man er på ekspedisjoner e.l hvor man ikke har tilgang på så mye annet å rense med.

Hunder har et renere spytt enn oss, eller i hvert fall en annen bakterieflora som ikke er farlig for oss.
En annen ting er at munnen til hunden 'renses' hele tiden. Det betyr dermed at bakteriene fra rompa til hunden ikke sitter igjen i munner når den 'mysser' på eieren sin …
Det gjør det ikke mer fristende av den grunn, men kjekt å vite … kanskje …

Ut i fra det jeg har lest så er rompebakteriene i munnen rett etter at hunden har vasket seg bak. De forsvinner ikke med en gang.

Ellers har jeg lest på nettet at menneskene som regel er immun mot flere av hundebakteriene. Og at hundebakteriene stort sett er farligere for andre hunder, slik som skrevet over her. Men, jeg finner ikke annet en synsing når det gjelder at spyttet er bakteriedrepende.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat