Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-18, 08:28   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør universiteter og høyskoler legge til rette for toppidrett/annet?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner at det er vanskelig for studiestedene også, og noen studier er helt klart bedre egnet til å kombinere med idrett enn andre. Kanskje er det ingen kjempeidé å studere til sykepleier når man i perioder er mye borte.

På den annen side; det er svært få i Norge som lever av idretten sin. Skal man avstå fra å studere fordi man kanskje kan bli tatt ut på landslaget? Jeg antar at det er langt lettere å kombinere studiene med idretten når det bare er på nasjonalt nivå og ikke internasjonalt sånn som landslaget er.

Jeg synes ikke det er en god ide at folk ikke utdanner seg, nei. Men jeg synes heller ikke det er en god ide at feks en sykepleierstudent ikke får den progresjonen som ligger i de 8-10 uker lange praksisløpene. Jeg antar at det er praksis skolen har problemer med å tilrettelegge - både fordi det ikke er gunstig å stykke opp praksisperioden, fordi man ikke uten videre kan godta at en praksisperiode blir kortere for en student enn for de andre og fordi studentene altså ofte jobber sammen i team/grupper. man kan ikke uten videre flytte en hel langpraksis til en annen tid i studieåret heller, det vil jo komme i konflikt med annen undervisning/andre praksisperioder. Jeg vil anta at det er samme problemstilling for legestudentene også - man trenger både kontinuitet og progresjon i ulike ferdighetsøvelser - og ikke minst i observasjonstrening.
Disse studentene skal jo lære seg å utføre prosedyrer, observere pasienter og lære seg hvordan man kjenner igjen symptomer og sykdomstegn.

Jeg tenker at det er viktig å legge til rette for at folk får en utdanning. Jeg vet at dette gjøres i stor grad for folk allerede. Min kjennskap til VID er at de tar godt vare på studentene sine og er kjent for å være en av de beste utdanningene. Og jeg har aldri oppfattet dem som kvinnefiendtlige. De fleste studiene ved VID har vel ganske stor kvinnedominans?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat