Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-17, 11:23   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.943
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off - hva folk sier om andre til deg

Jeg reagerer på folk som alltid bare har negative ting å si om andre. Da hender det jeg spør om hen har tatt det opp med den/de det gjelder. Jeg har også sagt fra at jeg ikke er så interessert i høre visvas om andre. All informasjon fra slike personer blir (forsøkt) tatt i mot med skepsis eller teflonhukommelse. Jeg har det litt tilsvarende med folk som skamroser meg i hytt og pine.

Utover det så synes jeg de fleste jeg omgås har et sunt forhold til hva man sier og når man sier noe om andre til meg i hvert fall. Det er ikke til å unngå at andre personer blir omtalt innimellom. Jeg reagerer ikke noe på det, så lenge det hører med til temaet.

Eksempel 1: En person omtaler stadig et søsken som urimelig og vrang og tar aldri med de spesielle helsemessige forholdene som gjør vedkommende slik. Da tenker jeg at prateren har vanskelig for å sette seg inn i andres situasjon og at det må være slitsom å så ofte oppfatte andres aksjoner som noe negativt rettet mot en selv.

Eksempel 2: En gruppe skal lage en strategi for å få løftet fram en sak, da er det naturlig å snakke om potensielle nøkkelpersoner, alliansepartnere og motstandere og hvordan de er, kan påvirkes og andres reaksjon på dem. Så lenge omtalen av andre ble holdt på et rimelig nivå og knyttet mot saken ville jeg ikke reagert.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat